2009. október 15., csütörtök

Julcsika betegsége

Nem volt jó hétvégénk. Julcsika ugyanis megfázott. Adtam neki a köptetőt, szívtam az orrát, és nem is tűnt annyira rossznak a helyzet. Egészen szombat estig. Fürdés után annyira csúnyán vette a levegőt, hogy nagyon megijedtünk. Ilyenkor aztán nem mindig jó a Peti mentőápolói múltja, mert túl sok szörnyűséget látott. És hát az ember a saját gyerekénél nem tudja megítélni hideg fejjel a dolgokat. (Persze orvoshoz mindenképp elvittük volna, mert tényleg nagyon ijesztő volt!)
Szóval irány be az ügyeletre. A Budai Gyerekkórházba mentünk, mert ott az a cég csinálja az ügyeletet, ahol Peti dolgozik. A készülődés nem volt egyszerű: pakolni úgy kellett, hogy ha esetleg beutalnak bennünket valahová, akkor legyen nálunk a cucc. Kellőképp idegesek voltunk, és az ijedtségünk nagyobb volt annál, hogy Benire is tekintettel legyünk. Szerencsére hamar észbe kaptam, mert Beni jött utánam a wc-re: "Anya, csak megölelgetlek, mert nagyon szeretlek!". Ez kijózanított. Nem, mintha nem szokott volna odabújni hozzám gyakran, csak épp nem ilyen kijelentés kíséretében.
Amikor már "megnyugodtam", olajozottabban ment a készülődés is, Beni sem hátráltatta a dolgokat, csinálta, amit kértünk tőle. Elmondtuk neki az ő szintjén, hogy mi a baj, hogy még az is előfordulhat, hogy Julcsikának meg nekem kórházba kell menni, de ő apával mindenképp hazajön, így neki ez tulajdonképpen csak olyan, mint egy éjszakai túra.
Szerencsére Julcsikának nem krupp-ja volt, így megmenekültünk a kórháztól. Kapott Ventolin spray-t, nehézlégzése volt, mondták, hogy azzal talán ki tudjuk majd húzni az éjszakát, de ha nem javul az állapota vagy romlik, akkor egyből vigyük vissza. Fel is hívtam Flórát, hogy legyen készenlétben, ha esetleg mennünk kell a kórházba, jöjjön át Benihez.
Julcsika hazafelé a kocsiban elaludt, és szerencsére aludt is addig, amíg Benit el nem altattam. (Persze elalvás előtt még mondtam neki, hogy lehet, hogy ha éjszaka felébred, akkor Flóci fog mellette aludni, ne ijedjen meg.)
Ahogy Beni elaludt, Julcsánk ébredt is, alig kapott levegőt. Fújtunk be neki spray-t, de nem javult a helyzet. Telefon Flórának, vágja magát taxiba és jöjjön. 20 perc múlva Julcsika még mindig nagyon csúnyán lélegzett, befújtunk megint. Szerencsére, mire Flóra ideért, rendeződött az állapota, sőt, el is aludt. Így végül mégsem mentünk vissza. De az éjszakánk nem volt jó!
Másnap kihívtuk a doktornőt, mondta, hogy ez bizony valami allergiás eredetű asztmatikus dolog lehet, volt-e ilyen a családban. Igen. Gyerekkoromban még egy hónapot szanatóriumban is voltam. De szerencsére kinőttem. Mondta, hogy ebből lehet, hogy majd pullmonológus lesz, de most még kicsi hozzá. Írt fel Fenistil cseppet, és mondta, hogy adjam tovább a köptetőt, meg a spray-t.
Mostanra már egész jól van Julcsika, bár kicsit ijesztően hat, amikor az a pici kis lány úgy köhög és hörög, mint Darth Vader a Csillagok háborújában.
Nehéz eset ám megítélni, hogy hogy is van. Mert annyira jól tűri ezeket a megpróbáltatásokat. Ahogy kicsit jobban van, vigyorog, mint a vadalma. Szóval nála jobban kell figyelni, mint Beninél. Beni ha rosszul van, akkor rosszul van, de Julcsánk nem...
Viszont a gyógyszerbeadás katasztrófa. Trükkösebbnél trükkösebb módszerekkel kell neki beadni a köptetőt. Ami egyik nap bejön, a másik nap már nem alkalmazható. Egy nap kenyeret áztattam bele, így ette meg. Másnap hajlandó volt a kanálból megenni. Következő nap már egyik sem volt jó, akkor joghurtban kellett beadni. Tegnap a Nurofenes adagoló jött be, de reggel már ezzel is problémák voltak. Nem tudom, ma mit találjak ki... :)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Ahogy leírtad, még én is megijedtem. Nehéz higgadtnak maradni ilyen helyzetben. Gyógyulást kívánok a kis Julcsikának.

Osli írta...

Nagyon ijesztőek ezek az esetek, két éve mi is átéltünk hasonlót. Reméljük hamar kinövi a leányzó.

 
Designed by Lena Graphics by Elie Lash